4.05.2010

sedut tak normal.:

semalam aku mengeluh.
sebab semua sempit.
hari ini.
aku harus angkat tangan.
tinggi-tinggi.
Dia bagi aku ruang.
sempit.
tapi aku di beri ruang.
bernafas.
juga sempit ruangnya.
namun aku diberi.
sedikit cuma diberi.
namun aku harus syukur.
apa kalau tiada ruang langsung untuk aku.
lemas.
mati.
.
.
.
.
maka tiada lagi aku.
menchonteng carot.
disini.
bukan begitu.
?

___________________
mukaddimahnya.
itu.

ini.
ceriteranya.
.
.
.
ah!
bukan cerite ra sangatlah.
cuma.
ini lakon layar hari ini.
aku betul.
seolah-olah mayat askar yang telah mati.
tapi gah berjalan tegap.
.
.
(tarik nafas dalam dalam)

sejak malam tadi.
sukar hirup udara normal.
tersekat.
sedut.
separuh.
sakit.
sempot.

malang.
yang aku kenal sahabat.
langsung tak membantu.
(Ventolin: kau dah expired kah?)

sekarang.
membaek pulih diri sendiri.
dengan pelbagai cara.
.
.
takkan nak tidur sahaja.
tidur pon tak tenang.
sebab sukar.

satu hari tidak hadir ke kelas.
aku harap esok aku berpeluang.
buntu di bilik.
menyedut minyak angin cuma bisa.
aku perlu udara nyaman.
indah!
mana boleh dapat?
di ibu kota ini.
.
.
(sedut minyak angin lagi)

sekarang stok minyak angin sudah sempot jugak.
mana aku nak cekau kalau habis lepas ni.
.
.
.
(tepok tepok dada)

tolong jangan teruskan.
jangan larat.
jangan lame.
jangan panjang.
minggu depan saya exam.
saya perlu ruang bernafas.
.
.
.
(tepok tepok dada lagi.tarik nafas)

p/s : saya akan oke.saya pasti.:




2 comments:

Ikhwan said...

jgn lah byk gelak beb~ haha =D nie kalau jupe sikin gelak sampai seru sempot haha =D

Munirah Yahya said...

klaka kot u ols.

4.05.2010

sedut tak normal.:

semalam aku mengeluh.
sebab semua sempit.
hari ini.
aku harus angkat tangan.
tinggi-tinggi.
Dia bagi aku ruang.
sempit.
tapi aku di beri ruang.
bernafas.
juga sempit ruangnya.
namun aku diberi.
sedikit cuma diberi.
namun aku harus syukur.
apa kalau tiada ruang langsung untuk aku.
lemas.
mati.
.
.
.
.
maka tiada lagi aku.
menchonteng carot.
disini.
bukan begitu.
?

___________________
mukaddimahnya.
itu.

ini.
ceriteranya.
.
.
.
ah!
bukan cerite ra sangatlah.
cuma.
ini lakon layar hari ini.
aku betul.
seolah-olah mayat askar yang telah mati.
tapi gah berjalan tegap.
.
.
(tarik nafas dalam dalam)

sejak malam tadi.
sukar hirup udara normal.
tersekat.
sedut.
separuh.
sakit.
sempot.

malang.
yang aku kenal sahabat.
langsung tak membantu.
(Ventolin: kau dah expired kah?)

sekarang.
membaek pulih diri sendiri.
dengan pelbagai cara.
.
.
takkan nak tidur sahaja.
tidur pon tak tenang.
sebab sukar.

satu hari tidak hadir ke kelas.
aku harap esok aku berpeluang.
buntu di bilik.
menyedut minyak angin cuma bisa.
aku perlu udara nyaman.
indah!
mana boleh dapat?
di ibu kota ini.
.
.
(sedut minyak angin lagi)

sekarang stok minyak angin sudah sempot jugak.
mana aku nak cekau kalau habis lepas ni.
.
.
.
(tepok tepok dada)

tolong jangan teruskan.
jangan larat.
jangan lame.
jangan panjang.
minggu depan saya exam.
saya perlu ruang bernafas.
.
.
.
(tepok tepok dada lagi.tarik nafas)

p/s : saya akan oke.saya pasti.:




2 comments:

Ikhwan said...

jgn lah byk gelak beb~ haha =D nie kalau jupe sikin gelak sampai seru sempot haha =D

Munirah Yahya said...

klaka kot u ols.